Unique in je eigen jasje

Shopping weekend Arnhem

Woensdag 19 augustus 2015

Afgelopen weekend ben ik een paar dagen uit geweest met m’n moeder. We zijn terecht gekomen in Arnhem, modestad bij uitstek! Ook nog in het leuke designhotel Modez, gelegen in het modekwartier.

Hotel Modez biedt 20 designkamers ontworpen door Nederlandse modedesigners. We kregen een mooie romantische hotelkamer toegewezen, met de borduursels en pailletten uit de hand van designer Desiree Hammen.

Waarom met m’n moeder? Zij heeft net zoals ik een passie voor kleur en stijl. Vroeger ontwierp ze voor m’n zussen en ik de kleding. Wij liepen er altijd uniek bij! Dus het shoppen is ook aan haar toevertrouwd. Na vrijdagmiddag te hebben ingecheckt, en de koffers naar de kamer te hebben gebracht zijn we in de directe omgeving van het hotel wezen kijken. Eerst een tafel gereserveerd bij Goed Proeven, dit internationaal restaurant ligt net achter het hotel Modez. Het modekwartier is echt de moeite waard te bezoeken. Je hebt er leuke winkels, van design tot antiek, interieur, accessoires etc. Zo kwamen we ook in gesprek met modeontwerper Irving Vorster die er zijn eigen couturesalon heeft. Zijn collectie met label Irvinx hebben we bekeken. Prachtige kleding!

Eind van deze zomerse middag hebben we café Caspar bezocht. Een heerlijk biertje en een kopje cappuccino ging er toen wel in! Caspar is een gezellig café waar jong en oud op het terras zit. Het café is gelegen voor het hotel Modez. Je kunt er heerlijk onder de bomen zitten in de schaduw. Na ons te hebben opgefrist zijn we gaan eten bij Goed Proeven. Omdat het weer nog prachtig was hebben we heerlijk buiten gezeten, genoten van lekkere hapjes. Je hebt keuze uit een veelzijdige kaart, van Chinees/Indonesisch tot Spaans, Italiaans, uit de kunst!

Na een vers ontbijtje de volgende ochtend, met in onze hand designbestek en designservies in een mooie ontbijtruimte, zijn we al lopend het centrum in gegaan. Het weer was prima. We zien bekende winkelketens wat eigenlijk niet de bedoeling is om daar naar binnen te gaan. Toch zijn we bij Zara beland, waar we allebei onze outfits hebben gekocht. De najaarsmode is prachtig, je ziet veel herfstkleuren zoals donkerrood, mosterd, roestbruin maar ook de pasteltinten, zoals het oud roze. Zara vind ik qua merk stijlvol en betaalbaar! Een paar Romeinse sandalen bij Van Dael kan ik niet laten liggen. Ze zitten heerlijk en ik hoop dat ik hier nog even van kan genieten.

We zijn toe aan koffie/thee met gebak en nuttigen dit met een zelf gemaakte citroen meringue taart op de Jansplaats.

Dagje shoppen gaat zo voorbij. We pakken nog even wat leuke winkels en lopen daarna weer terug naar ons hotel. Een biertje en wat fris bij café Caspar slaan we niet af. Omdat het eten bij Goed Proeven de eerste avond zo goed bevallen is gaan we de tweede avond er ook weer naar toe. We hebben niet gereserveerd maar er is nog een plekje vrij aan de bar. Voel me helemaal op mijn plek, luisterend naar muziek van de jaren tachtig. En mams doet lekker mee, we eten weer heerlijk, kijken mee in de keuken, hoe alles wordt bereid. We sluiten af met een dessert Chocolade Dromen, en drinken later nog een afzakkertje bij café Caspar.

De volgende ochtend worden we met regen wakker. Maar dit weekendje neemt niemand ons meer af. Na het ontbijt vertrekken we weer richting het oosten. Met een cappuccino bij vd Valk in Hengelo kletsen we na over onze dagen samen en genieten nog na…..

Tags:

Deze website maakt gebruik van cookies. Wilt u weten waarom?Balk verbergen